Skip to main content

Siivous

Asunto pysyy siistinä säännöllisellä siivoamisella

Asukkaan olet vastuussa oman asuntosi siivouksesta. Soluasunnoissa solukämppikset vastaavat yhdessä asunnon yhteisten tilojen (keittiö, kylpyhuone, eteinen, mahdollinen olohuone) siivouksesta. Jokainen soluasunnon asukas vastaa lisäksi oman huoneensa siisteydestä.

Huoneenvuokralain mukaan vuokralaisen on hoidettava asuntoaan huolellisesti – mikä tarkoittaa myös säännöllistä siivoamista. Vinkkejä oman asunnon siivoukseen löydät esimerkiksi Marttojen sivuilta.

Oletko muuttamassa pois? Katso ohjeet asunnon loppusiivoukseen nettisivuiltamme.

 

Yhteiskäyttöisten tilojen siisteys on yhteinen asia

TYSin asuntokohteista löytyy asuntojen lisäksi myös yhteiskäyttöisiä tiloja, kuten kerhohuoneita, pesutupia, rappukäytäviä, saunoja sekä yhteiskeittiöitä.

Lähes kaikkien asuntokohteiden yhteiskäyttöiset tilat siivoaa Alltime Oy. Poikkeuksena asuntokohde Iltakajo, jossa siivouksesta vastaa Akseli Kiinteistöpalvelut Oy, sekä asuntokohde Auringonnousu, jossa siivouksesta vastaa Haritun Huolto.

Yhteiskäyttöiset tilat siivotaan 1–5 kertaa viikossa riippuen tilasta ja sen käyttöasteesta. Yhteiskeittiöissä jokaisen keittiön käyttäjän tulee siivota itse omat jälkensä, sillä siivousliike puhdistaa vain keittiön pinnat ja tyhjentää roska-astiat.

Mikäli havaitset yhteiskäyttöisten tilojen siisteydessä puutteita, ilmoita niistä asiakaspalveluumme.

Yhteiskeittiöissä, rappukäytävissä tai varastojen käytävillä ei saa säilyttää huonekaluja tai muitakaan tavaroita, sillä ne vaikeuttavat tilojen puhtaanapitoa ja heikentävät paloturvallisuutta. Palotilanteessa ylimääräiset tavarat voivat paitsi lisätä palokuormaa, myös vaikeuttaa tilasta poistumista.

Etkö löytänyt oppaasta vastausta kysymykseesi?

Olethan meihin yhteydessä: office@tys.fi