Skip to main content

Asumisneuvonta

TYSin palveluneuvojalta saat apua monenlaisissa asumiseen liittyvissä ongelmissa

Asumisneuvonta

Onko arjen pyörittäminen käynyt hankalaksi? Onko sinulla esimerkiksi taloudellisia haasteita tai arjenhallintaan liittyviä vaikeuksia? Palveluneuvoja voi auttaa.

Palveluneuvojaan voit olla yhteydessä TYSin asiakaspalvelun kautta puh. +358 2 2750 200, email: office@tys.fi

Sujuva asuminen

Viihtyisään ja sujuvaan asumiseen kuuluu myös naapurien ja mahdollisen kämppisten huomioiminen. Mikäli asumisesi ei suju odotetulla tavalla, on aina hyvä ensin selvittää asiaa suoraan mahdollisen häiriön aiheuttajan kanssa. Mikäli asia ei kuitenkaan etene toivotulla tavalla, voivat TYSin palveluneuvojat auttaa tilanteen ratkaisemisessa. Häiriöilmoitus tulee aina tehdä kirjallisesti asukassivujen kautta. Palveluneuvojamme alkavat tämän jälkeen selvittää asukkaan kanssa tilannetta kokonaisvaltaisesti yrittäen hakea ratkaisuja, joilla asuminen TYSin asunnossa voi jatkua sopuisasti.

Ohjeita sujuvaan soluasumiseen

Asutko soluasunnossa? Sopikaa yhdessä asuntonne pelisäännöt ja päivittäkää sääntöjä tarpeen tullen, esimerkiksi silloin, kun asuntoon muuttaa uusi asukas. Kun säännöt ovat kaikille selvät, on yhteiselo helppoa ja sujuvaa.

Lataa alta ohjeemme sujuvaan soluasumiseen!

Ohjeita sujuvaan soluasumiseen (pdf)

Tukea tarjoavia toimijoita

Palveluneuvojamme voi tarjota tukea asumiseen liittyvissä haasteissa, mutta toisinaan arjen ongelmat voivat liittyä myös muihin kuin asumisen kysymyksiin. Alta löydät listan erilaisia tukipuhelimia ja chat-palveluja, jotka tarjoavat apua ja neuvoja erilaisissa elämäntilanteissa.

Asumistasi koskevat asiat hoidat helposti asukassivuilla!

Asukassivuille