Viihtyisään ja sujuvaan asumiseen kuuluu myös naapurien ja mahdollisen kämppisten huomioiminen. Mikäli asumisesi ei suju odotetulla tavalla, on aina hyvä ensin selvittää asiaa suoraan mahdollisen häiriön aiheuttajan kanssa. Mikäli asia ei kuitenkaan etene toivotulla tavalla, voivat TYS:n asumisneuvojat auttaa tilanteen ratkaisemisessa. Häiriövalitus tulee aina tehdä kirjallisesti asukassivujen kautta tai toimittaa sähköpostiimme office@tys.fi. Asumisneuvojamme alkavat tämän jälkeen selvittää asukkaan kanssa tilannetta kokonaisvaltaisesti yrittäen hakea ratkaisuja, joilla asuminen TYS:n asunnossa voi jatkua sopuisasti.
Asumisneuvojamme auttavat tarvittaessa myös vuokranmaksuongelmissa ja tukien hakemisessa. Tarvittaessa asumisneuvoja ohjaa asukkaan palvelukanaviin, joista löytyy apua suurempiinkin ongelmiin.