Nyckeln är personlig och ska användas ansvarsfullt och noggrant. Nyckeln till bostaden ger dig också tillgång till hyresgästernas gemensamma utrymmen.
Observera att det är strängt förbjudet att göra egna kopior av nyckeln. Om du behöver en extra nyckel eller din nyckel har tappats bort, ber vi dig kontakta bostadsbyrån.
Om din nyckel tappats bort, ber vi dig att omedelbart kontakta vår kundservice (02 275 0200 /office@tys.fi). Du får en ny ersättande nyckel från byrån. Hyresgästen debiteras för nyckeln som kommit bort och eventuell låsbyte eller serialisering enligt prislistan för ersättningsansvar.
TYS har skaffat en försäkring för hyresgäster som omfattar en dörröppning under jourtjänstetid under loppet av ett kalenderår. OBS! Dörröppningen måste betalas först enligt instruktionerna från företaget som öppnar dörren. Ersättningen ansökas efteråt från försäkringsbolaget. Man måste bifoga kvitto på den betalda dörröppningen till din ersättningsansökan.
Hyresgästen behöver fulla i ersättningsansökan själv och skicka det direkt till försäkringsbolaget AIG. Du kan ladda ner ersättningsansökan frön länken nedan.