Studentbystiftelsen i Åbo offentliggjorde i början av år 2018 som första studentbostadsorganisation egna servicelöften. Med servicelöftet delger TYS sina kunder vilken typ av service de kan förvänta sig från stiftelsen. De olika stegen i kundprocessen har tagits i beaktande i löftet – bostadssökande, hyresgäster och utflyttare. Löftena är också ett budskap om vad stiftelsen har förbundit sig till. Servicelöftena är intimt kopplade till genomförandet av strategin.
Studentbystiftelsen i Åbos servicelöfte
Vi lovar bäst service för kunderna
Vi införde servicelöftet som den första studentbostadsorganisationen i Finland
Vi lovar:
- vi letar tillsammans efter en lämplig bostad åt dig
- när du ansöker om en bostad svarar vi på ditt meddelande senast följande arbetsdag
- vår servicerådgivare hjälper dig välja rätt bostad för din situation
- höstens nya studenter får ett bostadserbjudande senast inom tre månader, om sökanden inte har begränsat sina önskemål
- om det finns lediga bostäder får du ett bostadserbjudande direkt
- du kan sköta nästan alla ärenden som har med hyrandet av en bostad att göra elektroniskt
- våra kriterier för valet av hyresgäst är öppna och transparenta
- vi är ett tryggt och säkert val för dig som inleder dina studier
- höstens nya studenter får ett bostadserbjudande senast inom tre månader, om sökanden inte har begränsat sina önskemål
För hyresgästen:
-
- vi svarar på ditt meddelande senast nästa arbetsdag
- vi betjänar dig personligen: via kundtjänsten, i chatten, i sociala medier, per telefon, textmeddelande, e-post och via hyresgästsidorna
- vi garanterar dig möjligheten till en bostad för hela studietiden
- vi svarar på ditt meddelande senast nästa arbetsdag
För personer son flyttar ut:
- du kan fortsätta leva efter ett år after utexaminering
- vi kommer arr återbetala depositionen inom en månad efter kontraktens slut, om där är ingenting att reda ut