Studentbystiftelsen i Åbos servicelöfte

Vi lovar bäst service för kunderna

Vi införde servicelöftet som den första studentbostadsorganisationen i Finland

Studentbystiftelsen i Åbo offentliggjorde i början av år 2018 som första studentbostadsorganisation egna servicelöften. Med servicelöftet delger TYS sina kunder vilken typ av service de kan förvänta sig från stiftelsen. De olika stegen i kundprocessen har tagits i beaktande i löftet – bostadssökande, hyresgäster och utflyttare. Löftena är också ett budskap om vad stiftelsen har förbundit sig till. Servicelöftena är intimt kopplade till genomförandet av strategin.

Vi lovar:

För dig som söker bostad:

  • vi letar tillsammans efter en lämplig bostad åt dig
  • när du ansöker om en bostad svarar vi på ditt meddelande senast följande arbetsdag
  • vår servicerådgivare hjälper dig välja rätt bostad för din situation
    • höstens nya studenter får ett bostadserbjudande senast inom tre månader, om sökanden inte har begränsat sina önskemål
      • om det finns lediga bostäder får du ett bostadserbjudande direkt
      • du kan sköta nästan alla ärenden som har med hyrandet av en bostad att göra elektroniskt
    • våra kriterier för valet av hyresgäst är öppna och transparenta
    • vi är ett tryggt och säkert val för dig som inleder dina studier

För hyresgästen:

    • vi svarar på ditt meddelande senast nästa arbetsdag
      • vi betjänar dig personligen: via kundtjänsten, i chatten, i sociala medier, per telefon, textmeddelande, e-post och via hyresgästsidorna
    • vi garanterar dig möjligheten till en bostad för hela studietiden

För personer son flyttar ut:

  • du kan fortsätta leva efter ett år after utexaminering
  • vi kommer arr återbetala depositionen inom en månad efter kontraktens slut, om där är ingenting att reda ut

Hae TYS-asuntoa jo tänään!

Täytä hakulomake