Har det blivit svårt att sköta vardagen? Står du till exempel inför ekonomiska eller andra typer av utmaningar i din vardag? Bostadsrådgivaren kan hjälpa dig.
Du kan kontakta bostadsrådgivaren via TYS kundtjänst tfn. +358 2 2750 200, email office@tys.fi
Uppmärksammandet av grannar och eventuella rumskamrater är en del av trivsamt och smidigt boende. Om ditt boende inte fungerar som förväntat är det alltid bra att först försöka reda ut situationen med personen i fråga. Om situationen emellertid inte utvecklas i önskad riktning, kan TYS bostadsrådgivare hjälpa till att lösa situationen. Störningsanmälan bör alltid göras skriftligen via hyresgästens sidor. Våra bostadsrådgivare börjar därefter bearbeta situationen på ett omfattande sätt tillsammans med hyresgästen och försöker hitta lösningar, med vilkas hjälp boendet i TYS bostad kan fortsätta i samförstånd.
Bor du i en kollektiv bostad? Trivsamt boende i kollektiv bostad börjar med gemensamma överenskommelser!
Kom tillsammansa övererns om spelreglerna i bostaden och uppdatera reglerna efter behov, till exempel när bostaden får en ny hyresgäst. När reglerna är tydliga för alla, vet samtliga hur ett delat boende fungerar, i alla situationer.
Kolla på vår tips för att bo i en kollektiv bostad!