Turun Ylioppilaskyläsäätiö otti noin vuosi sitten verkkosivuillaan käyttöön suomenkielisen chatbot Toivon. Nyt Toivo on saanut verkkosivuille kaverikseen englanninkielisen chatbot Hopen.
TYS:llä on ollut jo useamman vuoden käytössä verkkosivuillaan live chat, jossa asiakaspalvelijat ovat vastanneet asiakkaiden kysymyksiin toimiston aukioloaikoina. Nyt palveluun lisättävä Hope päivystää englanninkielisten verkkosivujen chatissä auttaen asiakkaita asunnon hakemiseen ja asumiseen liittyvissä kysymyksissä. Hope ja Toivo ohjaavat asiakkaan tarvittaessa myös asiakaspalvelijalle.
Aivan kuten Toivonkin myös Hope palvelee verkkosivuilla silloin, kun live chatin puolella ei ole asiakaspalvelijoita paikalla. Hope vastaa erityisesti kansainvälisten hakijoiden tarpeisiin. TYS:ltä hakee vuosittain asuntoa yli 2000 kansainvälistä tutkinto- ja vaihto-opiskelijaa.
Hope oppii jatkuvasti uutta. Mitä enemmän Hope pääsee keskustelemaan asiakkaiden kanssa, sitä paremmin se osaa vastata kysymyksiin, sillä sitä koulutetaan käytyjen keskustelujen perusteella vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin yhä paremmin.
Keskustelun Hopen kanssa voi aloittaa TYS:n verkkosivujen chatissä osoitteessa www.tys.fi/en.