TYS:n verkkosivuilla on aloittanut uusi asiakaspalvelun apulainen – chatbot Toivo. TYS:llä on ollut jo useamman vuoden käytössä live chat, jossa asiakaspalvelijat ovat vastanneet asiakkaiden kysymyksiin toimiston aukioloaikoina. Nyt palveluun lisättävä Toivo päivystää verkkosivujen chatissä vuorokauden ympäri auttaen asiakkaita asunnon hakemiseen ja asumiseen liittyvissä kysymyksissä. Virka-aikoina Toivo ohjaa asiakkaan tarvittaessa myös asiakaspalvelijalle.
”Opiskelija-asumisessa kohderyhmä on otollinen digitalisaation tarjoamille mahdollisuuksille. Toivo parantaa asiakaskokemusta, sillä se on paikalla myös silloin, kun asiakaspalvelijamme eivät ole käytettävissä. Toivon kanssa asiakas voi keskustella itselleen parhaiten sopivana aikana, sanoo Turun Ylioppilaskyläsäätiön toimitusjohtaja Risto Siilos.
Toivoa koulutetaan käytyjen keskustelujen perusteella vastaamaan asiakkaiden kysymyksiin yhä paremmin. Suunnitteilla on myös englanninkielinen botti.
”Toivo oppii jatkuvasti uutta. Mitä enemmän Toivo pääsee keskustelemaan asiakkaiden kanssa, sitä paremmin se osaa vastata kysymyksiin. Tulevaisuudessa Toivo saa myös englanninkielisen kaveribotin, joka vastaa kansainvälisten hakijoidemme tarpeisiin”, kertoo Turun Ylioppilaskyläsäätiön asiakkuus- ja viestintäjohtaja Pirjo Lipponen-Vaitomaa.